Jobban járhatunk a saját biztosítóval

2013. október 18., péntek - kategória: Gépjármű blog

Autózás során bekövetkezett balesetek esetén a kötelező felelősségbiztosítás (kgfb) szerint járó kifizetést jelenleg a kárt okozó autós biztosítójánál kell intézni, azonban egyszerűbb az ügyintézés menete, ha az autós saját biztosítóval rendelkezik. Mindkét módszernek megvannak a maga előnyei és hátrányai, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) sorra vette ezeket.

Ha saját biztosítóval rendelkezünk, a vétlen félnek nem a balesetet okozó sofőr biztosítóját kell felkeresnie, hanem a sajátját, ami máris hatalmas előny, hiszen így előre tudjuk, kit kell keresnünk az ügyben. Ennek alapján természetesen tudatosan, több szempontot mérlegelve választhatunk biztosítót, ráadásul biztos lehetünk abban, hogy megfelelő tájékoztatást kapunk, és az ügyintézés is rendben megy majd, hiszen a biztosítónak is érdeke, hogy megfelelően kiszolgáljanak. Ha nincs saját biztosítónk, szerencse kérdése, hogy milyen lesz az ügyintézés, milyen gyorsan kapjuk meg a pénzünket.

A biztosító számára hatalmas előny, hogy a kárrendezéssel is magához tudja kötni az ügyfelet. A kárrendezés magas színvonalát az ügyfél a díjazással is elismeri, ezért a biztosító azon túl, hogy csökkenti az árakat, minél jobb minőségű szolgáltatást igyekeznek biztosítani, ami az ügyfélnek is javára válik.

A direkt kárrendezésnek azonban a számtalan előny mellett hátránya is akad, mégpedig, hogy a költségeit az ügyfélnek kell megfizetni, így a díjak emelkedni fognak. A jobb szolgáltatás és a biztosítók közötti elszámolás szintén pénzbe kerül.

Hozzászólások (0)

Szóljon hozzá!

Vendégként fog hozzászólni. Bejelentkezhet az alábbi közösségi fiókokkal: